Διαχρονικά εφήμερα: Εισαγωγή στον ανθεκτικό σχεδιασμών εκδόσεων
.Περιγραφή
Ημέρα, Εβδομάδα, Μήνας, Εποχή, Έτος.
Πώς αποτυπώνεται το εφήμερο του καιρού μας μέσα από τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα βιβλία, τις εποχιακές, επετειακές εκδόσεις και ημερολόγια διατηρώντας κάτι από την εποχή της δημοσίευσης αλλά και του ιστορικού χρόνου που ενδεχομένως αναφέρονται;
Το έντυπο editorial design βρίσκεται στον πυρήνα της φύσης της δουλειάς του γραφίστα. Ένας γραφίστας για τις εκδοτικές δραστηριότητες ισοδυναμεί με τον πολιτικό μηχανικό για μια κατασκευαστική εταιρεία. Δεν μπορεί να υπάρξει δηλαδή σαν οντότητα χωρίς τη συμβολή του. Αυτό από μόνο του δεν εγγυάται πάντα το αποτέλεσμα, αλλά ένας καλά καταρτισμένος γραφίστας μπορεί να κάνει τη διαφορά (όπως και ένας μηχανικός αντίστοιχα). Χρειάζεται αυτό που θα λέγαμε δημιουργικότητα και διαχρονικότητα – να περάσουμε δηλαδή από το εφήμερο στο επίκαιρο, παραμένοντας όσο το δυνατόν περισσότερο «ενήμεροι».
Αυτός είναι και στόχος του εργαστηρίου. Να γίνει αντιληπτό στους συμμετέχοντες πως διαχειριζόμαστε περιεχόμενο μεσαίου ή μεγάλου όγκου, πως «σχεδιάζουμε» τη σελιδοποίηση πριν φτάσουμε στο layout.
Τυπογραφία κλίμακας, αριθμός αντιτύπων, γλώσσα/γλώσσες κειμένου, περιορισμοί κόστους, μέγεθος/σχήμα έκδοσης, αριθμός των λέξεων, συνεργασία με αρχισυντάκτες, επιμελητές, διορθωτές, φωτογράφους, εικονογράφους και επικοινωνία με τυπογράφους.
Από τη γραφιστική στο art direction, πιστοί, ευρηματικοί και ουσιαστικοί στην ανάδειξη του εκάστοτε περιεχομένου αναπτύσσοντας μια στυλιστική εργαλειοθήκη και ένα οπτικό λεξιλόγιο που αγκαλιάζει το «σώμα» της έκδοσης ως ένα κοστούμι ραμμένο στα μέτρα του σώματος που το φοράει.
Πρόγραμμα
11:00-13:00 Αποσυσκευάζοντας τη βιβλιοθήκη μου: Παρουσίαση/καλωσόρισμα και επαφή με τις δουλειές που θα αποτελέσουν τα «δείγματα» του εργαστηρίου.
13:00 - 13:30 Διάλειμμα
13:30-16:00 Πρελούδιο: σύντομη αυτοπαρουσίαση με τις αναγνωστικές προτιμήσεις των συμμετεχόντων. Τιτλοποίηση της εργασίας του κάθε συμμετέχοντα/συμμετέχουσας.
Ο χώρος διεξαγωγής του masterclass είναι τα γραφεία της Karlopoulos&Associates, Σιλανιώνος 8, Πετράλωνα 118 52
11:00-13:00 Σχεδιάζοντας τα περιεχόμενα: Οργανώνοντας το χάος. Ρυθμός και τρόπος ανάγνωσης/ ξεφυλλίσματος.
13:00 - 13:30 Διάλειμμα
13:30-16:00 Add to basket: Πηγές, οργάνωση και ταξινόμηση του υλικού. Συστατικά στοιχεία, όπως ενός σεφ που μαζεύει τα υλικά του πριν μπει στην κουζίνα.
Ο χώρος διεξαγωγής του masterclass είναι τα γραφεία της Karlopoulos&Associates, Σιλανιώνος 8, Πετράλωνα 118 52
11:00-13:00 Τυπογραφικό DNA: Σελιδοποίηση μέχρι τελικής πτώσης. Πρότυπες σελίδες και τελικά αρχεία. Από το dummy στο τελικό αντίτυπο.
13:00 - 13:30 Διάλειμμα
13:30-15:30 Επί του πιεστηρίου και ο τυπογραφικός δαίμων: Πίεση χρόνου και απροσδόκητες καταστάσεις που μπορούν να ενταχθούν την τελευταία στιγμή συμβάλοντας στο στυλιστικό-υφολογικό χαρακτήρα της έκδοσης
15:30-16:00 Επίμετρο: Συμπεράσματα, μοίρασμα των δειγμάτων/ αντιτύπων στους συμμετέχοντες
Ο χώρος διεξαγωγής του masterclass είναι τα γραφεία της Karlopoulos&Associates, Σιλανιώνος 8, Πετράλωνα 118 52
Πως κλείνεις θέση
1. Αγοράζεις το εισιτήριό σου στο designerstribe.com. Για ομαδικές κρατήσεις μπορείτε να επικοινωνήστε στο 210.9523617 ή στο 697 722 0816 για να μάθετε τις ειδικές τιμές.
2. Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα λάβεις στο email που θα δηλώσεις τις οδηγίες για τη συμμετοχή σου στο συνέδριο.
Προετοιμασία
Οι συμμετέχοντες καλό θα είναι να έχουν μια πρότερη σχετική γνώση και να θέλουν να αναπτύξουν περαιτέρω το αντικείμενο του σχεδιασμού εκδόσεων. Δεν είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι από κάποιο τμήμα Γραφιστικής, μπορεί να προέρχονται και από άλλες όμορες σχολές (Αρχιτεκτονική, Σχεδιασμού Συστημάτων κ.ά.) ή και να είναι αυτοδίδακτοι. Στην πρώτη συνάντηση θα πρέπει να έχουν μαζί τους το σημειωματάριο που χρησιμοποιούν τον τελευταίο καιρό (όπου να υπολοίπονται μερικές λευκές σελίδες – αν δεν διαθέτουν, να προμηθευτούν ένα τύπου moleskine και όχι πολύ μικρό σε μέγεθος). Στις δύο επόμενες συναντήσεις θα χρειαστούμε και laptop με την σουίτα της Adobe.